czwartek, 20 września 2018

Sekcja Odkrycia na 34. Warszawskim Festiwalu Filmowym

Jedna z ulubionych sekcji Warszawskiego Festiwalu Filmowego powraca z nową siłą! Trudno o większą różnorodność tematyczną i wizualną niż właśnie w Odkryciach.

W programie:

"Bliscy wrogowie" ("Frères ennemis" - 111 min), reż. David Oelhoffen, Francja, Belgia 2018 - premiera polska
Manuel i Driss byli jak bracia. Urodzili się i wychowali na przedmieściach, gdzie handlem narkotykami był codziennością. Kiedy dorośli, wybrali zupełnie inne drogi. Manuel związał się z miejscowymi bandytami, a Driss skończył szkołę policyjną. Spotykają się ponownie, kiedy Manuelowi sypie się interes życia. Zdadzą sobie wówczas sprawę, że aby przetrwać w swoich środowiskach, potrzebują siebie nawzajem. Thriller o zdradzie, zemście i przetrwaniu. Bohaterowie są zmuszeni do poddania w wątpliwość zaufanie do swoich miejsc i ludzi. Film miał premierę na festiwalu w Wenecji i Toronto. W rolach głównych: fenomenalni Matthias Schoenaerts i Reda Kateb.


"Czarodziej" ("Sorcerer" - 106 min), reż. Sebastian Brauneis, Austria, Szwajcaria 2018 - premiera wschodnioeuropejska
Psychiatrę i jego niewidomą dziewczynę łączy mroczna tajemnica. Szkolna pielęgniarka traci pracę, a wraz z nią dużo więcej. Jej brat zrobi dla niej wszystko. Zdesperowana matka, która czule opiekuje się synem w śpiączce, próbuje najróżniejszych sposobów, by do niego dotrzeć. Młody chłopak sprzedaje swoje ciało, ponieważ siebie utracił już dawno. Chłopiec, który znika i pojawia się… Po trosze thriller, po trosze bajka. Niezwykła historia napędzana niewinnością, pożądaniem, myśleniem magicznym i manipulacją. Mozaikowy debiut reżyserski, w którym wszystkie postaci są ze sobą połączone i poszukują sposobów na przezwyciężenie samotności.

"Człowiek, który ukradł Banksy'ego" ("The Man Who Stole Banksy" - 93 min), reż. Marco Proserpio, Włochy, Wielka Brytania 2018 - premiera wschodnioeuropejska
W 2007 roku legendarny artysta Banksy pojawia się w Palestynie i na betlejemskich murach maluje sześć prac komentujących sytuację polityczną. Część ludzi była tym oburzona, inni uznali graffiti za najwyższej klasy sztukę. Był jednak też ktoś, kto dostrzegł w pracach Banksy’ego szansę na dobry biznes. Miejscowy taksówkarz i miłośnik kulturystyki znany jako Walid Bestia wpadł na pomysł wycięcia betonowej ściany z jednym z graffiti i sprzedania jej na aukcji internetowej. I tak też zrobił. Podążając za skradzionym graffiti, odkrywamy nielegalny rynek handlu kradzionymi murami z dziełami sztuki z całego świata. Obserwujemy co dzieje się, gdy polityka Bliskiego Wschodu spotyka się z zachodnim rynkiem sztuki. Narratorem dokumentu jest Iggy Pop.

"Diabeł morski" ("Kraben rāhu" - 105 min), reż. Phuttiphong Aroonpheng, Tajlandia, Francja, Chiny 2018  - premiera wschodnioeuropejska
Nadmorska wioska w Tajlandii. W jej pobliżu utonęło tysiące uchodźców z ludu Rohingya. Miejscowy rybak przypadkowo znajduje w lesie ich masowy grób. W jednym ciele tli się jeszcze życie. Rybak zabiera do domu nieprzytomnego, rannego mężczyznę. Leczy, oferuje swoją przyjaźń i daje imię Thongchai. Kiedy pewnego dnia rybak nie wraca z morza, Thongchai szuka go wszędzie. Mając nadzieje na jego powrót nadal mieszka w jego domu i łowi ryby. Powoli Thongchai zaczyna przypominać zaginionego przyjaciela… Piękny film upamiętniający uchodźców Rohingya, którzy zginęli na morzu lub zostali znalezieni martwi w masowych grobach. Pochyla się nad koncepcjami tożsamości i obcości oraz niechęcią do przyjmowania „obcych” w naszym życiu. Nagroda dla najlepszego filmu w sekcji Orizzonti na tegorocznym festiwalu w Wenecji.

Ederlezi Rising (86 min), reż. Lazar Bodroža, Serbia 2018 - premiera polska
Rok 2048. Milutin, doświadczony 37-letni astronauta leci na niezwykle niebezpieczną misję. Ma dotrzeć do układu Alfa Centauri na planetę nadającą się do zasiedlenia przez ludzi. Żeby zapobiec nudzie podczas długiej podróży, za towarzyszkę dostaje kobietę-androida Nimani dostosowanego do swojego profilu psychologicznego. Tysiąc lat świetlnych od Ziemi, z pilotem w dłoni, Milutin steruje androidem i czuje się jak bóg. Ma wreszcie swoją seksualną niewolnicę na wyłączność. Przekracza kolejne granice, aż do momentu, kiedy chęć zdominowania Nimani wykracza poza jej oprogramowanie. Wtedy wpada na pomysł zresetowania jej i wgrania prawdziwych emocji. Odważny film science-fiction w estetyce „Solaris” Tarkowskiego z udziałem gwiazdy filmów dla dorosłych w roli kobiety-androida.

"Food Truck" ("L'Enkas" - 84 min), reż. Sarah Marx, Francja 2018 - premiera polska
Ulysse właśnie wyszedł z więzienia i myśli tylko o jednym – jak by tu zarobić pieniądze. Matka w ciężkiej depresji, kolejne rachunki wciąż spływają, a on chciałby korzystać z życia. Opracowuje więc plan. Razem z kumplem będzie sprzedawał z food trucka miksturę wody i ketaminy. Mogą jeździć od imprezy do imprezy i handlować… Mówi reżyser: „To nie jest typowy film, w którym dobro mierzy się ze złem. Nie jest moralistyczny. Interesują mnie prości ludzie, którzy upadają, ranią się, podnoszą znowu, zaprzeczają sobie i mają ku temu ważne powody”. Film miał premierę na tegorocznym festiwalu w Wenecji.

"Kiedy padają drzewa" ("When the Trees Fall - 87 min), reż. Marysia Nikitiuk, Ukraina, Polska, Macedonia 2018 - premiera polska
Lato na sielankowej ukraińskiej wsi. Larysa chętnie by stąd uciekła. Najchętniej z ukochanym, Scarem, który jest na bakier z prawem. Przez tę miłość Larysa jest odrzucana przez społeczność. Jej rodzina też jej nie akceptuje. Przed laty podobna sytuacja spotkała jej babkę, która wówczas dokonała wyboru. Poświęciła miłość do młodego Cygana i zostawiła go w imię tradycyjnych wartości i podążając za opinią innych. Larysa też musi zdecydować. Wszystko to obserwuje buntownicza pięciolatka Vitka i uczy się, jak ważne jest podążanie za marzeniami. Opowieść o dojrzewaniu między ubóstwem, ignorancją, przemocą z jednej, a realizmem magicznym z drugiej strony. Debiutancki film ukraińskiej reżyserki, którego scenariusz otrzymał nagrodę ScripTeast w Cannes. Autorem zdjęć do filmu jest Michał Englert.

"Królowa strachu" ("The Queen of Fear" - 107 min), reż. Valeria Bertuccelli, Argentyna 2018 - premiera polska
Robertina jest jedną z bardziej cenionych argentyńskich aktorek. Za miesiąc ma się odbyć premiera jej monodramu. Robertina jest jednak w stanie ciągłego narastającego niepokoju, co nie pozwala jej skupić się na przygotowaniach. Czuje się zbyt młoda, by być mądrą i zbyt stara, by być młodą. Zaczyna wpadać w opresyjne sidła własnych obsesji i oczekiwań ze strony innych. Kiedy dowie się, że zachorował jej przyjaciel, rzuca wszystko i leci do Danii, by się nim opiekować. Tymczasem premiera zbliża się wielkimi krokami. Robertina musi w końcu zdać sobie sprawę z tego, przed czym tak naprawdę ucieka. Wciągająca opowieść poruszająca się między komedią absurdu a pełnym emocji dramatem. Nagroda na festiwalu Sundance 2018 dla odtwórczyni głównej roli — Valerii Bertuccelli (także współreżyserki filmu).

"Łagodna obojętność świata" ("Laskovoe bezrazlichie mira" - 100 min), reż. Adilkhan Yerzhanov, Kazachstan 2018 - premiera polska
Po przedwczesnej śmierci ojca Saltanat jest zmuszona zmienić swoje życie i z sielskiej, pięknej wsi przenieść się do okrutnego i cynicznego miasta. Musi zdobyć pieniądze na spłatę długu, który zaciągnął jej ojciec, aby uratować matkę przed więzieniem. Życie w mieście okazuje się zupełnie inne od tego, co jej obiecano. Saltanat nie załamuje się tylko dlatego, że ma przy sobie wiernego przyjaciela z dzieciństwa i kochającego ją Kuandyka. Choć wygląda na to, że wszystko idzie pod górkę, Saltanat i Kuandyk nigdy się nie poddają. Poruszająca opowieść o czystej miłości jako jedynej, prawdziwej wartości w świecie opętanym przez władzę i pieniądze. Film kazachskiego reżysera nagrodzonego w 2014 roku na WFF nagrodą w Konkursie Wolny Duch za „Ukkilikamshat” („Właściciele”).

"Mała Yun Jie" ("矮婆" - 103 min), reż. Nengjie Jiang, Chiny 2018 - premiera międzynarodowa
12-letnia Yun Jie Jiang mieszka na chińskiej prowincji z babcią i dwiema przyrodnimi siostrami. Jej rodzice wyjechali do pracy do miasta. To częste w tych stronach. W porównaniu z kolegami ze szkoły dziewczynka ma dużo więcej zajęć. Musi nie tylko się uczyć, ale i ciężko pracować, pomagając w domu i opiekując się młodszymi siostrami. Nagłe okoliczności zmuszają Yun Jie do wyruszenia do miasta, by odnaleźć rodziców… Poruszająca, pięknie sfilmowana historia, w której zacierają się granice między fikcją i dokumentem.

"My, Kojoty" ("Nous, les coyotes" - 87 min), reż. Hanna Ladoul, Marco la Via, USA 2018 - premiera polska
Amanda i Jake są zakochani. Zostawiają rodzinne Illinois, by zacząć wspólne życie w Los Angeles. Mają puste kieszenie i żadnych planów. Obserwujemy pierwsze 24 godziny ich nowego życia w wielkim mieście. Przyniesie im ono więcej niespodzianek i frustracji, niż oczekiwali. Ich związek zostanie poddany niejednej próbie. Czy decyzja o przeprowadzce to był na pewno dobry pomysł? Wnikliwa opowieść o skomplikowanej, pełnej skrajnych emocji relacji między parą młodych ludzi a miastem, które stało się ich nowym domem. Dziennik z podróży po Los Angeles. W roli niepokornego chłopaka – McCaul Lombardi („American Honey”, „Patti Cake$”).

"Na jej barkach" ("On Her Shoulders" - 94 min), reż. Alexandria Bombach, USA 2018 - premiera polska
23-letnia Nadia Murad podjęła się niezwykle trudnej misji. W imieniu swoim i swojej społeczności – Jazydów – opowiada światu o ich masowej eksterminacji z rąk Państwa Islamskiego. Ta mniejszość religijna zamieszkująca muzułmański Irak jest brutalnie zabijana, a kobiety stają się seksualnymi niewolnicami. Nadia, której udało się uciec z kraju, zdecydowała się mówić głośno o tym, co dzieje się z jej rodakami. Rola, której się podjęła, jest niezwykle wymagająca. Raz po raz Nadia przeżywa na nowo traumatyczne doświadczenia terroru, ale się nie poddaje. Mówi spokojnym, opanowanym i pełnym godności głosem. Występuje w parlamencie kanadyjskim, amerykańskich mediach czy wreszcie na forum ONZ u boku prawniczki Amal Clooney. Poruszający film, będący uznaniem dla odwagi i nieustępliwości Nadii Murad. Pokazuje koszty, jakie ponosi młoda kobieta tak bardzo odpowiedzialna za swoją społeczność. Dokument nagrodzony za reżyserię na festiwalu Sundance 2018.

"Nancy" (87 min), reż. Christina Choe, USA 2018 - premiera polska
Nancy chciałaby uciec od bezbarwnego, pozbawionego życia świata, w którym żyje. Ma 35 lat, nudną pracę i wciąż mieszka z matką i kotem. Dla zabicia czasu, ale także, by nawiązać kontakt z ludźmi, tworzy kolejne tożsamości w internecie. Pewnego dnia słyszy o parze, której blisko 30 lat temu zaginęła córka. Nie mogąc odróżnić prawdy od fikcji, Nancy zaczyna wierzyć, że została porwana jako dziecko i ci ludzie mogą być jej rodzicami. Uzasadnione wątpliwości ustępują miejsca przekonaniu, a siła emocji bierze górę nad racjonalnością. Prowokacyjny thriller psychologiczny o miłości, intymności i zaufaniu oraz o tym, co może się zdarzyć, gdy kłamstwa stają się prawdą. Nagroda za scenariusz dla reżyserki, która jest również autorką scenariusza, na ostatnim festiwalu w Sundance (Waldo Salt Screenwriting Award). W rolach głównych Andrea Riseborough, jakiej nie znacie i Steve Buscemi.


"Podróż do pokoju matki" ("Viaje al cuarto de una madre" - 90 min), reż. Celia Rico Clavellino, Hiszpania 2018 - premiera wschodnioeuropejska
Leonor chce opuścić dom. Zerwała z chłopakiem i nie jest zadowolona z pracy szwaczki, jaką załatwiła jej matka. Dziewczyna chce uciec od mentalności małego miasteczka w południowej Hiszpanii. Marzy się jej wielkomiejskie życie w Londynie. Jednak odejście od matki nie jest łatwe. Kobiety jeszcze nie doszły do siebie po niedawnej śmierci kochającego ojca Leonor. Jakąkolwiek decyzję podejmie dziewczyna, będzie ona miała poważne konsekwencje dla nich obu. Intymna historia o poczuciu straty, mierzeniu się z rozpadem wspólnego życia i mądrego kochania w relacji rodzic – dziecko. W roli głównej aktorka Pedro Almodóvara – Lola Dueñas.

"Rafiki" (84 min), reż. Wanuri Kahiu, Kenia 2018 - premiera polska
„Dorastając, oglądaliśmy w filmach wciąż zakochujących się Europejczyków i Amerykanów. A Kenijczyków nie. Jakby to uczucie zarezerwowane było wyłącznie dla obcokrajowców” – mówi reżyserka Wanuri Kahiu. I przedstawia historię, która nie ma nic wspólnego z przekonaniem, że „dobre kenijskie dziewczyny zostają dobrymi kenijskimi żonami”. Kena i Ziki pragną od życia czegoś więcej. Ich ojcowie są rywalami w lokalnych wyborach, jednak dziewczyny zbliżają się do siebie. Wspierają się, by – mimo życia w konserwatywnym kraju – podążać za marzeniami. Kiedy rodzi się między nimi miłość, sprawa staje się dużo bardziej skomplikowana. W ich tradycyjnym społeczeństwie taka relacja jest niedopuszczalna i surowo zabroniona przez prawo. Będą musiały wybrać między szczęściem a bezpieczeństwem. Pierwszy w historii film z Kenii pokazany w oficjalnej selekcji na festiwalu w Cannes. W ojczystym kraju został zakazany.

"RBG" (97 min), reż. Julie Cohen, USA 2018 - premiera polska
Ruth Bader Ginsburg, 85-letnia dziś sędzia Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych, wypracowała spektakularną spuściznę prawną i stała się amerykańską ikoną feminizmu. W latach pięćdziesiątych, jako jedyna kobieta wśród kilkuset mężczyzn, studiowała prawo na Harvardzie. W latach siedemdziesiątych została pierwszą w historii kobietą na stanowisku profesora na Uniwersytecie Columbia i napisała pierwszy w historii podręcznik prawa poświęcony dyskryminacji płci. Od 1993 roku jest sędzią Sądu Najwyższego wyczuloną na sprawy dotyczące dyskryminacji ze względu na płeć, kolor skóry i orientację seksualną. Ruth Bader Ginsburg dzięki swojej tytanicznej pracy i sile argumentacji, odmieniła życie milionów kobiet i mężczyzn. Nieustępliwa, a jednocześnie spokojna i skromna kobieta nieoczekiwanie została także ikoną popkultury. Jest prawdopodobnie jedyną sędzią na świecie, której podobizna – jako wyraz szacunku – w formie tatuażu widnieje na ramionach fanów. Rewelacyjny dokument przybliżający jej wyjątkowe życie i niezwykłą karierę.

"RocKabul" (90 min), reż. Travis Beard, Afganistan, Australia, Indie, Turcja, Bośnia i Hercegowina 2018 - premiera polska
Travis Beard wielokrotnie odwiedzał Afganistan jako wolontariusz, nauczyciel i organizator festiwalu sztuki alternatywnej. W 2009 roku zafascynowała go skomplikowana historia jedynego w Kabulu rockowego zespołu. W państwie, w którym muzyka rockowa jest dziełem szatana, wyklęci muzycy są celem ataków. Qasem, Pedram, Qais, Lemar i Yousef z grupy District Unknown z trudem zdobywali swoje instrumenty, nie mówiąc o miejscach, w których mogliby ćwiczyć. Odcinano im prąd, grożono, pod sale prób i koncertów podkładano bomby. Chłopaki przetrwali, a dzięki Beardowi stali się znani poza Afganistanem. Stanęli też przed trudnym wyborem: emigrować, kontynuując swoje pasje czy wybrać miłość do ojczyzny, która może ich kosztować życie… Unikalny dokument o podziemiu muzycznym w Kabulu nagrodzony przez Metal Hammer Magazine, najbardziej opiniotwórcze na świecie pismo o muzyce metalowej.

"Sama na moim weselu" ("Seule à mon mariage - 121 min), reż. Marta Bergman, Belgia 2018 - premiera polska wschodnioeuropejska
Pamela, młoda Romka, różni się od innych kobiet w jej społeczności. Jest samotną matką, która mieszka z córeczką i babcią. Wszystkie trzy śpią na jednym łóżku. Trudno jest jej pogodzić potrzeby dwuletniej córeczki z własnymi marzeniami o wolności. Pewnego dnia Pamela zrywa z tradycją, która nie pozwala jej żyć tak, jakby chciała i wyrusza w podróż w nieznane. Zabiera ze sobą znajomość trzech słów po francusku – „królik”, „pizza”, „miłość” – oraz nadzieję, że małżeństwo z poznanym przez internet Belgiem odmieni życie jej i jej córki. Nie ma wielkich wymagań. Wystarczy jej, by mężczyzna brał czasem prysznic. Słodko-gorzka, emocjonalna opowieść o potrzebie wolności.

Sir (96 min), reż. Rohena Gera, Indie, Francja 2018 - premiera wschodnioeuropejska
Młoda wdowa Ratna opuszcza swoją młodszą siostrę i rodzinną wioskę. Jedzie do Bombaju, gdzie zostaje zatrudniona jako pomoc domowa w luksusowym apartamencie należącym do Ashwina. Każde zarobione pieniądze wysyła siostrze, by uchronić ją przed aranżowanym małżeństwem. Ashwin przeżywa trudny okres. Zerwał z narzeczoną tuż przed ślubem, gdy odkrył jej zdradę. Został zmuszony przez rodzinę do powrotu ze Stanów Zjednoczonych. Nie jest szczęśliwy. Dzień za dniem, Ratna i „Sir” zaczynają ze sobą rozmawiać. Należą do różnych kast, różnych światów, jednak coś zaczyna ich łączyć. Czy można wznieść się ponad wielowiekowe zasady i żyć zgodnie z własnymi? Romantyczna opowieść osadzona w kontekście niezmiennego od wieków systemu kastowego w Indiach. Film miał premierę na tegorocznym festiwalu w Cannes.

"Szkoła w chmurze" ("The School in the Cloud" - 85 min), reż. Jerry Rothwell, Wielka Brytania 2018 - premiera polska
Jaka jest przyszłość edukacji w świecie zdominowanym przez internet? Hinduski profesor Sugata Mitra, zdobywca nagrody TED Prize, wzywa do rewolucyjnego spojrzenia na to, czego i jak się uczymy. System szkolny, pochodzący z czasów wiktoriańskich, jest przestarzały i nie przystaje do dzisiejszego świata, w którym dostęp do informacji jest na kilka kliknięć. Profesor wymyślił i przetestował system, który może zapewnić dzieciom w krajach rozwijających się dostęp do wysokiej jakości edukacji. Najlepsi nauczyciele i szkoły nie są tam, gdzie potrzeba ich najbardziej. Dokument pokazuje trzyletni projekt profesora, w którym rozmieścił on kioski internetowe w odległej wiosce w Bengalu Zachodnim, gdzie niektóre dzieci nie miały wcześniej dostępu do sieci i w Anglii, gdzie internet nie był nowością. Okazało się, że dla obu grup możliwość samodzielnej organizacji nauki, może zmienić wszystko. Portret zarażającego optymizmem profesora Mitry i jego idei, która potencjalnie może stworzyć pozytywną zmianę dla milionów dzieci.

"Weekend w Scarborough" ("Scarborough" - 84 min), reż. Barnaby Southcombe, Wielka Brytania 2018 - premiera polska
Dwie pary kochanków przybywają do brytyjskiego miasta Scarborough. Szukają ucieczki od ograniczeń, na które napotykają w codziennym życiu. Piękna i bardzo nieśmiała Liz wydaje się starsza niż jej beztroski i porywczy partner Daz. W wyblakłym pokoju hotelowym, wśród łuszczącej się tapety, z dala od wścibskich oczu rodzinnego miasta, śmieją się, kłócą, kochają i cieszą swoją anonimowością. Podobnie, w identycznym pokoju zachowuje się wrażliwy Aiden i Beth, ognista i impulsywna młoda kobieta. Pokoje hotelowe są dla nich bezpieczną przystanią, ale także swoistym więzieniem. Przyjdzie czas, że obie pary będą zmuszone pogodzić się z niedozwoloną naturą swojej miłości. Historia o zakazanej miłości, odpowiedzialności i niszczącej sile pożądania. W rolach głównych: Edward Hogg („Tabu”, „Pewnego razu w listopadzie”, „Imagine”) oraz Jessica Barden („The End of the F***ing World”).

"Wielki Mistyczny Cyrk" ("The Great Mystical Circus" - 105 min), reż. Carlos Diegues, 2018 - premiera wschodnioeuropejska
Pokazywany w ramach pokazów specjalnych na festiwalu w Cannesosiemnasty film najważniejszego twórcy kultury i filmu w Brazylii, inspirowany poematem Jorge de Lima i jego sceniczną adaptacją z lat osiemdziesiątych, która była połączeniem baletu i musicalu. Film opowiada historię austriackiej rodziny Knieps, która od pięciu pokoleń ma własny cyrk. Od momentu założenia O Grande Circo Místico w 1910 roku, aż do czasów współczesnych widzom towarzyszy Celaví — mistrz ceremonii, który nigdy się nie starzeje. Jesteśmy świadkami niesamowitych przygód, wielkich miłości, tragedii i rzeczy niemożliwych. Przekraczamy bramy mistycznego uniwersum, w którym rzeczywistość niezauważalnie łączy się z fantazją. Film będący wielkim świętowaniem magii, rozrywki i kina. W międzynarodowej obsadzie znaleźli się m.in. Vincent Cassel i Dawid Ogrodnik.

"Zanurzenie" ("Hatzlila" - 91 min), reż. Yona Rozenkier, Izrael 2018 - premiera polska
Trzej bracia spotykają się w rodzinnym kibucu położonym na granicy z Libanem. Spotykają się rzadko, a powód jest poważny. Mają wspólnie pochować ojca. Wojna jest tu stale obecna i starsi bracia rozpoczynają rytualny trening, który zainicjował niegdyś ich ojciec. Ma to przygotować najmłodszego brata, który po raz pierwszy idzie na wojnę. Opuszczony kibuc i jego otoczenie stają się surrealistycznym polem brutalnej zabawy braci. Pod koniec weekendu sytuacja staje się coraz bardziej napięta, aż wreszcie zupełnie wymyka się spod kontroli. Film zainspirowany autentycznymi wydarzeniami z życia reżysera i jego braci. Opowieść o lojalności wobec kraju, rodziny, płci, a także człowieczeństwa. Nagrody na festiwalu w Jerozolimie (dla najlepszego filmu izraelskiego, aktorów i debiutu) i nagrody na festiwalu w Locarno.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz