piątek, 13 września 2019

Znamy tytuły w Konkursie Filmów Krótkometrażowych na 35. WFF

Przedstawiamy filmy zaproszone do wzięcia udziału w Konkursie Filmów Krótkometrażowych. Zwycięzcy mogą ubiegać się o Oscarowe nominacje w kategoriach Najlepszy Animowany Film Krótkometrażowy, Najlepszy Aktorski Film Krótkometrażowy, Najlepszy Dokumentalny Film Krótkometrażowy, a także Short Grand Prix.

PROGRAM 1:

"W porządku" ("Fine/Beseder Gamur" - 9 min), reż. Maya Yadlin, Izrael 2019
Reżyserka, jej siostra oraz rodzice wcielają się w role samych siebie, wspólnie podróżując na rodzinny obiad. Kulminacją rodzinnego konfliktu okazuje się płyta CD.


"Zachowaj to dla siebie" ("Keep It Quiet" - 14 min), reż. Ilya Simakov, Stany Zjednoczone 2019
Corey pracuje jako weterynarz, utrzymuje swoją depresję w tajemnicy przed rodziną i przyjaciółmi, aż pewnego postanawia odebrać sobie życie.

"Trzy siostry" ("Sororal/Sororelle - 14 min), reż. Frédéric Even, Louise Mercadier, Francja 2019
Trzy siostry stoją w obliczu zbliżającej się katastrofy. Pośród chaosu ich relacje wystawione zostają na próbę, gdyż każda z sióstr przeżywa nadchodzącą śmierć na swój własny sposób.

"Alberto" (23 min), reż. Raul Prado, Kuba 2019
Po blisko piętnastu latach Alberto postanawia wrócić na Kubę, by odnowić relacje z rodziną. Wkrótce poznaje rodzinny sekret.

"Ondyna" ("Ondine/Ondyna" - 40 min), reż. Tomasz Śliwiński, Polska 2019
Cezary, który nadal mieszka z matką, zakochuje się w Emilii, wokalistce rockowej. Cezary skrywa także mroczną tajemnicę. Pewnego dnia cała trójka musi stawić czoła mitycznej Ondynie i jej klątwie.


PROGRAM 2:

"Pachołek" ("Cone reż. Sébastien Auger" - 19 min), Francja 2019
Michel, pogrążony w chronicznej depresji młody człowiek, jedzie do swojej rodzinnej wsi. Po drodze dochodzi do niespodziewanego i zmieniającego życie spotkania z pachołkiem drogowym. Pod wpływem nowego towarzysza podróży Michel będzie musiał skonfrontować się ze swoimi lękami.

"Guma do żucia ("Chewing Gum" - 19 min), reż. Philippe Noguchi, Brazylia 2019
Refleksja na temat zasadności i piękna ludzkiego pragnienia demokracji i wolności, a także manifest walki z licznymi mowami nienawiści, które rozbrzmiewają w Brazylii.



"Trzy maczety" ("Three Blades/Trois machettes" - 29 min), reż. Matthieu Maunier, Rosja, Francja, Haiti 2019
Dzień z życia Haiti, gdzie przewodnikiem po kulturze, relacjach i ich napięciach staje się maczeta.

"Wszędzie, byle nie tu" ("Anywhere but here" - 12 min), reż. Zuxin Hou, Chiny 2019
Meili to kobieta z rozszczepieniem wargi i podniebienia. Z powodu tego defektu, nigdy nie bywa w miejscach publicznych. Jednak tym razem jej córka wychodzi za mąż...

"Gruba Kaśka" ("Fat Kathy" - 14 min), reż. Julia Pełka, Polska 2019
W warszawskiej Grubej Kaśce wodę filtruje osiem małży. Życie milionów ludzi w mieście zależy od nich.


PROGRAM 3:

"Hawana" ("Havana" - 17 min), reż. Andrei Huțuleac, Rumunia 2019
W nocy Bożego Narodzenia posępny taksówkarz poznaje pięć różnych osób.

"09:09 F" (6 min), reż. Avinash Medhe, Indie 2019
Podróż lokalnym pociągiem w Mumbaju w Indiach pokazuje uniwersalne ludzkie doświadczenie: zmagania człowieka z zewnątrz, który próbuje wywalczyć dla siebie trochę przestrzeni.

"Dlaczego ślimaki nie mają nóg" ("Why Slugs Have No Legs/Warum Schnecken keine Beine haben" - 10 min), reż. Aline Höchli, Szwajcaria 2019
A gdyby tak ślimaki pracowały w korporacjach? To byłby krok milowy w ewolucji zwierząt.

"Autostrada" "Interstate 8" - 15 min), reż. Anne Thieme, Niemcy, Stany Zjednoczone 2019
W USA dwie młode kobiety spotykają się przypadkiem na tylnym siedzeniu radiowozu i bez słowa wyczuwają niesprawiedliwość unoszącą się nad nimi.

"Tylko dla miejscowych" ("Locals Only"- 13 min) reż. Brent Harris, Stany Zjednoczone 2019
Lata siedemdziesiąte, czas apartheidu w Afryce Południowej, biały nastoletni deskorolkarz zaprzyjaźnia się z dwoma chłopcami z getta ludności kolorowej i odkrywa przykrą prawdę o świecie, w którym żyje.

"Personel Ugago" "Human Resources of Ugago" - 13 min), reż. Ennio Ruschetti, David Oesch, Szwajcaria 2019
Ugago to korporacyjna przestrzeń co-workingowa, która ma inspirować do projektowania nowoczesnych rozwiązań i budowania poczucia wspólnoty. Pracują tam zmotywowane maszyny korzystające ze sztucznej inteligencji oraz Dave - ostatni zatrudniony tam człowiek.



"Na krańcu miasta" ("On the Edge of a Town" - 14 min), reż. Daria Kasperek, Polska 2019
Na krańcu miasta możemy dotrzeć do miejsc, w których nie bywamy na co dzień. Na krańcu miasta jest las. Żeby dojść do jego źródła, trzeba przejść przez najciemniejsze zakamarki.


PROGRAM 4:

"Czarno-biały" ("Black&White/Černobílá" - 19 min), reż. Eluned Zoe Aiano, Anna Benner, Czechy, Niemcy 2019
Rekonstrukcja miejskiej legendy o pielęgniarce, która postanowiła wykorzystać własne ciało jako broń przeciwko nazistom podczas II wojny światowej w Czechosłowacji.

"El Infierno" (20 min), reż. Raúl de la Fuente Calle, Hiszpania 2019
W wieku 15 lat Chennu popełnił swoje pierwsze przestępstwo: był dzieckiem ulicy. Wszedł do piekła: Pademba Road, więzienia dla dorosłych we Freetown. Piekłem rządzi pan Sillah, a więźniowie porzucają tu wszelką nadzieję. Chennu wyszedł po 4 latach. Teraz chce wrócić.

"Odłączeni" ("Disconnected" - 13 min), reż. Alice Aedy, Wielka Brytania 2019
Teraźniejszość jawi się jako dystopia science-fiction. Oglądając brytyjskie miasta i twarze oświetlone przez smartfony, słuchamy wiadomości, które młodzi ludzie zostawiają na automatycznej sekretarce Ministerstwa ds. Samotności.

"Virago" (15 min), reż. Kerli Kirch Schneider, Estonia 2019
Gdziekolwiek spojrzysz, mężczyźni padają jak muchy. Takie jest życie i śmierć mężczyzn w Virago - wiosce, w której żaden mężczyzna nie dożył czterdziestych urodzin.

"Psi stróż" ("Dogwatch" - 33 min), reż. Der Wächter, Albin Wildner, Austria 2019
Historia mężczyzny, którego umiejętności stają się zbędne dla współczesnego społeczeństwa. Film ukazuje punkt widzenia Austriaków, którzy czują się niewidzialni, zapomniani i samotni.

"Pasywnie samobójcza" ("Passively Suicidal" - 3 min), reż. Ji-eun Park, Korea Płd. 2019
"Ja" karmi się fantazją w codziennej rzeczywistości; brak mu silnej woli, by wyrwać się ze złudzenia, które niszczy każdy kolejny dzień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz